Porovnávať bežné a domáce vzdelávanie sa zdá pre mnohých úplne normálne a dobré. Rozprávame o výhodách jedného a negatívach druhého, snažíme sa zaujať stanovisko a nakoniec „vyniesť verdikt“, ktorý spôsob vzdelávania je lepší. Pýtať sa, či je lepšia bežná alebo domáca škola, je však otázkou rovnakého druhu, ako keď sa pýtame, či je lepší hokej alebo korčuľovanie.
Continue reading “Bežné a domáce vzdelávanie sú ako hokej a krasokorčuľovanie: nedajú sa porovnávať”Pomáhame kmeňovým školám domškolákov. Pomôžte im aj vy
Kmeňových základných škôl podporujúcich domáce vzdelávanie na Slovensku nie je mnoho. Presnejšie len necelých 40 z celkového počtu 2060 (štatistická ročenka 2023/24 CVTI SR), teda 2 % základných škôl u nás.
Continue reading “Pomáhame kmeňovým školám domškolákov. Pomôžte im aj vy”Domškoláci zorganizovali vystúpenie pre seniorov
Partia domškolákov, ktorí sa viac alebo menej pravidelne stretávajú pri spoločných aktivitách, si v októbri nacvičila pre dôchodcov vystúpenie k mesiacu úcty k starším. Dostali príležitosť vystúpiť s ním hneď v dvoch domoch dôchodcov vo svojom okolí.
Continue reading “Domškoláci zorganizovali vystúpenie pre seniorov”Úspešní domškoláci II.
Najčastejším argumentom proti domácemu vzdelávaniu je zvyčajne socializácia a hneď za ňou nasleduje nenapĺňanie osnov, resp. nedostatočné vzdelanie, ktoré môže viesť k tomu, že sa takto vzdelávaní ľudia nebudú vedieť uplatniť na trhu práce. V tomto krátkom seriáli predstavíme príklady, ktoré potvrdzujú, že tie kuvičie hlasy nemusia mať pravdu.
Continue reading “Úspešní domškoláci II.”Keď dieťaťu číta jeho obľúbenú knižku sám autor
Na jeseň minulého roku si skupina domškolákov zorganizovala zaujímavú a inšpiratívnu aktivitu – besedu so spisovateľkou Andreou Gregušovou.
Continue reading “Keď dieťaťu číta jeho obľúbenú knižku sám autor”Rast počtu domškolákov sa spomaľuje, predstavujú len 0,36 % žiakov základných škôl
Občianske združenie Domáce vzdelávanie na Slovensku má k dispozícii aktuálne počty žiakov v individuálnom vzdelávaní za školský rok 2023/2024. V tomto školskom roku pribudlo na Slovensku menej žiakov v individuálnom vzdelávaní ako v školskom roku 2022/2023.
Continue reading “Rast počtu domškolákov sa spomaľuje, predstavujú len 0,36 % žiakov základných škôl “Peniažkovník – finančná gramotnosť pre mládež
Materiál, ktorý pomôže mládeži so základmi finančnej gramotnosti. Vytvorila ho stredoškoláčka Nina ako svoju stredoškolskú odbornú činnosť, ľudovo „sočku“. Je spravený zábavnou a zároveň náučnou formou.
Continue reading “Peniažkovník – finančná gramotnosť pre mládež”Domškolákov pribudlo v tomto roku menej
Centrum vedecko-technických informácií SR (CVTI SR) nám opäť poskytlo na našu žiadosť štatistické údaje o domácom vzdelávaní, oficiálne individuálnom vzdelávaní, za školský rok 2023/2024. Tieto čísla každoročne vychádzajú z počtov detí v materských školách a základných školách, ktoré jednotlivé školy nahlásia k 15. septembru daného školského roka.
Continue reading “Domškolákov pribudlo v tomto roku menej”Úspešní domškoláci I.
Najčastejším argumentom proti domácemu vzdelávaniu je zvyčajne socializácia a hneď za ňou nasleduje nenapĺňanie osnov, resp. nedostatočné vzdelanie, ktoré môže viesť k tomu, že sa takto vzdelávaní ľudia nebudú vedieť uplatniť na trhu práce. V tomto krátkom seriáli predstavíme príklady, ktoré potvrdzujú, že tie kuvičie hlasy nemusia mať pravdu.
Continue reading “Úspešní domškoláci I.”Domškolácka vianočná pošta do Domu pokojnej staroby v Cíferi
Skupina domškoláckych rodín z Trnavy spríjemnila predvianočný čas starkým z domova dôchodcov. Dozviete sa, čo si pripravili a ako zorganizovať nabudúce niečo podobné u vás.
Continue reading “Domškolácka vianočná pošta do Domu pokojnej staroby v Cíferi “