Dunaj – naša najväčšia rieka a európsky veľtok. Preteká nielen Slovenskom, ale ďalšími 9 krajinami. Je významnou dopravnou tepnou Európy. Ovplyvňuje rozsiahle lužné a vodné ekosystémy. Vytvára značné zásoby pitnej vody. A má veľký hospodársky význam. V tomto článku sa pozrieme na viaceré zdroje, pomocou ktorých si v domácom vzdelávaní nielen pripomenieme tento deň, ale aj sa pomocou nich veľa naučíme.
Continue reading “Medzinárodný deň Dunaja – ako ho využiť v domácom vzdelávaní?”Akadémia domáceho vzdelávania 2024 – ako bolo?
Aj tento rok, v polovici apríla, sa v Belušských Slatinách konala Akadémia domáceho vzdelávania, jedna z akcií, ktoré už tradične organizuje OZ Domáce vzdelávanie na Slovensku. Hlavnou myšlienkou tohto podujatia je deťom vzdelávaným doma poskytnúť možnosť prezentovať svoje záujmy, talenty, zručnosti a schopnosti.
Continue reading “Akadémia domáceho vzdelávania 2024 – ako bolo?”Domškoláci besedovali s autorom knihy Tajomné zvieratá Slovenska
Vedeli ste, že mravce majú dva žalúdky? Jeden pre seba a druhý pre iného mravca, s ktorým sa vedia podeliť o potravu. Aj takéto zaujímavosti sa domškoláci dozvedeli na stretnutí s paleontológom a autorom knihy Tajomné zvieratá Slovenska Matúšom Hyžným.
Continue reading “Domškoláci besedovali s autorom knihy Tajomné zvieratá Slovenska “Keď dieťaťu číta jeho obľúbenú knižku sám autor
Na jeseň minulého roku si skupina domškolákov zorganizovala zaujímavú a inšpiratívnu aktivitu – besedu so spisovateľkou Andreou Gregušovou.
Continue reading “Keď dieťaťu číta jeho obľúbenú knižku sám autor”Domškoláci čítajú s porozumením
V marci tohto roku sme vyhlásili už druhý ročník Domškoláckej čitateľskej výzvy. Zapojilo sa do nej sedemnásť detí a z doručených prác sme pre vás opäť zostavili výber toho, čo naši domškoláci najradšej čítajú.
Continue reading “Domškoláci čítajú s porozumením”Čo čítajú naši domškoláci
V marci 2022 sme vyhlásili prvú domškolácku čitateľskú výzvu OZ DVS. Výsledky súťaže sme vyhlásili 6. decembra 2022. Z doručených prác sme zostavili výber toho, čo domškoláci najradšej čítajú.
Continue reading “Čo čítajú naši domškoláci”Prídavné mená PRIDÁVAJÚ informácie o menách
Zoznámenie sa s prídavnými menami zapamätateľným spôsobom. Zapojením všetkých zmyslov sa podstata látky lepšie zapíše. To isté platí o vlastných zisteniach a záveroch aj o poučení sa na vlastnej chybe. Na to všetko je dobré dať deťom priestor.
Continue reading “Prídavné mená PRIDÁVAJÚ informácie o menách”Podstatné mená sú PODSTATNÉ
Spoznávanie slovných druhov nemusí byť len memorovanie a dril. Môže zaujímať, ba dokonca aj vzbudzovať údiv alebo zvedavosť. Kto neverí, nech to skúsi! Začíname tým podstatným v našej reči – podstatnými menami.
Continue reading “Podstatné mená sú PODSTATNÉ”Slovné druhy inak: Zoznámte sa, prosím!
Slovné druhy – „memorovačka“ z učebníc, ktorá ktorá sa dá poňať tak, aby si to dieťa zapamätalo na základe nejakých súvislostí, ktoré si môže pospájať. Stačí odbúrať klasickú metódu, ktorá všetko berie od konca: najprv predstaví neznámy abstraktný pojem, ktorý následne rozdelí na dve kategórie označené ďalšími abstraktnými neznámymi pojmami a na koniec to všetko rozdrobí na desať ďalších pojmov! Keď však necháme deti skúmať, objavovať, tešiť sa a byť zvedavými, pôjde to ľahšie – od konkrétneho k abstraktnému.
Continue reading “Slovné druhy inak: Zoznámte sa, prosím!”Príslovia, porekadlá, pranostiky, prirovnania… Kto sa v tom má vyznať?
Ak sa povenujete týmto štyrom útvarom ľudovej slovesnosti naraz, ľahko si dieťa všimne rozdiely. O to lepšie to ide, ak pracujete s jednoduchým materiálom, ktorý si ľahko pripravíte.
Continue reading “Príslovia, porekadlá, pranostiky, prirovnania… Kto sa v tom má vyznať?”