Zoznámenie sa s prídavnými menami zapamätateľným spôsobom. Zapojením všetkých zmyslov sa podstata látky lepšie zapíše. To isté platí o vlastných zisteniach a záveroch aj o poučení sa na vlastnej chybe. Na to všetko je dobré dať deťom priestor.
Continue reading “Prídavné mená PRIDÁVAJÚ informácie o menách”Podstatné mená sú PODSTATNÉ
Spoznávanie slovných druhov nemusí byť len memorovanie a dril. Môže zaujímať, ba dokonca aj vzbudzovať údiv alebo zvedavosť. Kto neverí, nech to skúsi! Začíname tým podstatným v našej reči – podstatnými menami.
Continue reading “Podstatné mená sú PODSTATNÉ”Slovné druhy inak: Zoznámte sa, prosím!
Slovné druhy – „memorovačka“ z učebníc, ktorá ktorá sa dá poňať tak, aby si to dieťa zapamätalo na základe nejakých súvislostí, ktoré si môže pospájať. Stačí odbúrať klasickú metódu, ktorá všetko berie od konca: najprv predstaví neznámy abstraktný pojem, ktorý následne rozdelí na dve kategórie označené ďalšími abstraktnými neznámymi pojmami a na koniec to všetko rozdrobí na desať ďalších pojmov! Keď však necháme deti skúmať, objavovať, tešiť sa a byť zvedavými, pôjde to ľahšie – od konkrétneho k abstraktnému.
Continue reading “Slovné druhy inak: Zoznámte sa, prosím!”