Muzeum naftového dobývání a ekologie v Hodoníne.
Náboženstvo – chápať ako súčasť každodenného života, nie ako jeden z predmetov, ktorý sa vyučuje 1-2x do týždňa. Začínať deň spoločným čítaním Biblie. Učiť sa naspamäť z Biblie – napr. Žalmy. (Naučené texty môžu poslúžiť aj pri požiadavke, či vie dieťa nejakú básničku alebo “niečo” naspamäť.)
Deti v DV radšej zapísať na etickú ako náboženstvo – negatívne skúsenosti s preskúšavaním a uznávaním predmetu.
Knihy a učebnice:
E. Líšková: Etická výchova v primárnom vzdelávaní.
Po celý rok s Bohom – 365 príbehov a modlitieb.
Materiály:
Čo ak budem nepotrebný? CD s ekologickou tematikou.
Stromáčik. Environmentálny časopis pre menšie deti.
Strom. Environmentálny časopis pre staršie deti.
Bambuľkine dobrodružstvá.
Animované biblické príbehy od štúdia Nádej.
Animované príbehy velikánov dejín od štúdia Nádej.
Poznámky Janky P. zo seminára, ktorý absolvovala
http://www.pijemezdrave.cz/clanky/balena-nebo-kohoutkova-unikatni-video-spot-odpovi
http://udrzatelne.sk/pribeh-balenej-vody
http://www.vypestujdobro.sk/
http://www.hraozemi.cz//files/ekostopa/ekostopa.php