Podľa údajov Ústavu informácií a prognóz školstva v školskom roku 2014/2015 počet individuálne vzdelávaných detí podľa zákona č. 245/2008 Z.z. paragraf 24 odsek 2 písmeno b) predstavoval 70 žiakov. Občianskemu združeniu „Domáce vzdelávanie na Slovensku“ sa podarilo osloviť rodičov 51 detí zo 46 rodín, čo predstavuje 73% doma vzdelávaných detí. Toto zisťovanie sme vyhodnotili a prinášame Vám naše zistenia.
Podobné štatistické zisťovanie sme uskutočnili aj v školskom roku 2013/2014, môžete si ho prečítať TU.
Zistenia o žiakoch
V ktorom ročníku sa vzdeláva dieťa? | Počet |
1. ročník | 7 |
2. ročník | 13 |
3. ročník | 16 |
4. ročník | 10 |
5. ročník | 4 |
6. ročník | 0 |
7. ročník | 1 |
8. ročník | 0 |
Otázka bola “Má dieťa diagnostikovanú poruchu autistického spektra? (Aspergerov syndróm, autizmus)”
Otázka bola “Má dieťa diagnostikovanú poruchu učenia alebo pozornosti? (dyslexia, dysgrafia, dyskalkulia, dysortografia, dyspraxia, ADHD, ADD)”
Aké voľnočasové aktivity má dieťa? | Počet |
výtvarný odbor ZUŠ/výtvarný krúžok | 22 |
hudobný odbor ZUŠ/hudobný krúžok | 32 |
dramatický odbor ZUŠ/dramatický krúžok | 5 |
tanečný odbor ZUŠ/tanečný krúžok | 8 |
šport (akýkoľvek) | 37 |
skauting | 0 |
cirkevný spevácky zbor/(necirkevný) krúžok | 11 |
miništrovanie | 5 |
stretávanie sa s kamarátmi v blízkosti domova | 39 |
iné | 19 |
Koľko hodín denne v priemere trávia deti čas (nie edukačne) sledovaním televízie/videa? | Hodnota |
aritmetický priemer | 31 minút |
medián | 30 minút |
krajné hodnoty sú | 0 a 120 minút |
Koľko hodín denne v priemere trávia deti čas (nie edukačne) na pc hraním hier? | Hodnota |
aritmetický priemer | 16 minút |
medián je | 10 minút |
krajné hodnoty sú | nula a 120 minút |
Informácie o rodinách
Otázka bola “Má aspoň jeden rodič stabilný príjem? (zamestnanie/SZČO)”
Dňa 8.12.2016
Dáta boli zozbierané v septembri 2015.
Za údaje zodp. Viera Krajčovičová a Branislav Krajčovič.
Údaje spracoval Peter Raška.
Štatistika je zverejnená na stránke http://www.domacaskola.sk.