Domáce vzdelávanie očami muža, otca domškoláckej rodiny. Ôsmy diel.
Continue reading “Domáce vzdelávanie podľa Stana”Dejiny Slovenska (nielen) ku štvrtáckej vlastivede
Štvrtáci sa v školách stretávajú s prehľadom dejín Slovenska na približne ôsmich hodinách vlastivedy vtesnaných do jedného mesiaca. Osem štyridsaťpäťminútoviek je na cestu časom z praveku po súčasnosť pramálo. Vystačia akurát na memorovanie. Na domácom vzdelávaní si však môžeme hodinový fond prispôsobiť potrebám a záujmom detí. Môžeme ich zaujať. Môžeme im sprostredkovať z každého obdobia nejakú skúsenosť spojenú s nejakou emóciou. Stačí sa na to dobre pripraviť a deti si môžu naše dejiny zažiť na vlastnej koži. Doma vzdelávajúca mama Lucia Mešková pripravila rozsiahly materiál (pdf na stiahnutie) na úvod do dejín Slovenska, ako ho prežila so svojimi deťmi. Nájdete v ňom tipy na tvorivé aktivity, výlety, knihy, video a audio materiály… Je taký nadupaný, že ho pokojne môžete využiť aj pri dejepise vo vyšších ročníkoch.
Continue reading “Dejiny Slovenska (nielen) ku štvrtáckej vlastivede”100 rokov detskej slobody. Peter Gray o škole Summerhill, demokratických školách a slobode vo vzdelávaní
Peter Gray je americký psychológ a zástanca sebariadeného vzdelávania. Venoval sa výskumu vplyvu voľnej hry detí na ich vzdelávanie a naopak. Je autorom viacerých publikácií na túto tému a pre portál Psychology Today píše blog. Z neho sme pre vás vybrali príspevok, v ktorom autor stručne vysvetľuje pôvod demokratických škôl a sebariadeného vzdelávania.
Continue reading “100 rokov detskej slobody. Peter Gray o škole Summerhill, demokratických školách a slobode vo vzdelávaní”Domáce vzdelávanie podľa Pavla
Domáce vzdelávanie očami muža, otca domškoláckej rodiny. Siedmy diel.
Continue reading “Domáce vzdelávanie podľa Pavla”Domáce vzdelávanie podľa Pepeho
Domáce vzdelávanie očami muža, otca domškoláckej rodiny. Šiesty diel.
Continue reading “Domáce vzdelávanie podľa Pepeho”Prídavné mená PRIDÁVAJÚ informácie o menách
Zoznámenie sa s prídavnými menami zapamätateľným spôsobom. Zapojením všetkých zmyslov sa podstata látky lepšie zapíše. To isté platí o vlastných zisteniach a záveroch aj o poučení sa na vlastnej chybe. Na to všetko je dobré dať deťom priestor.
Continue reading “Prídavné mená PRIDÁVAJÚ informácie o menách”Podstatné mená sú PODSTATNÉ
Spoznávanie slovných druhov nemusí byť len memorovanie a dril. Môže zaujímať, ba dokonca aj vzbudzovať údiv alebo zvedavosť. Kto neverí, nech to skúsi! Začíname tým podstatným v našej reči – podstatnými menami.
Continue reading “Podstatné mená sú PODSTATNÉ”Domáce vzdelávanie podľa Paľa
Domáce vzdelávanie očami muža, otca domškoláckej rodiny. Piaty diel.
Continue reading “Domáce vzdelávanie podľa Paľa”Slovné druhy inak: Zoznámte sa, prosím!
Slovné druhy – „memorovačka“ z učebníc, ktorá ktorá sa dá poňať tak, aby si to dieťa zapamätalo na základe nejakých súvislostí, ktoré si môže pospájať. Stačí odbúrať klasickú metódu, ktorá všetko berie od konca: najprv predstaví neznámy abstraktný pojem, ktorý následne rozdelí na dve kategórie označené ďalšími abstraktnými neznámymi pojmami a na koniec to všetko rozdrobí na desať ďalších pojmov! Keď však necháme deti skúmať, objavovať, tešiť sa a byť zvedavými, pôjde to ľahšie – od konkrétneho k abstraktnému.
Continue reading “Slovné druhy inak: Zoznámte sa, prosím!”Akadémia domáceho vzdelávania 2022
V pondelok 11. apríla 2022 sa uskutočnila desiata Akadémia domáceho vzdelávania – prehliadka činnosti domácich školákov, ktorú organizuje každoročne OZ DVS pre domškolácku verejnosť. Domškoláci môžu prezentovať svoje práce, diela, projekty, záujmovú činnosť. Jednoducho čokoľvek, s čím sa chcú podeliť a pochváliť. A zároveň je to priestor na stretnutie domškoláckych rodín.
Continue reading “Akadémia domáceho vzdelávania 2022”